Nilay Foto ‘Uykusuz Her Gece’ başlıklı yazısını FashionVIP Dergisindeki köşesinde sizlerle paylaştı

Çocukların sağlıklı büyümeleri için temel ihtiyaçlarından biri olan uyku ihtiyacının karşılanması çok önemlidir. Özellikle okul öncesi çocuklar için günde 9-12 saat uyku sağlıklı kabul edilmektedir. 2-3 yaşındaki çocuklar için öğle uykusu ihtiyacı 1-2 saattir. Yaş ilerledikçe gündüz uykusu ihtiyacı azalır. 4-6 yaşındaki çocukların uyku düzenindeki tek fark öğlen uykusunun olmamasıdır.Çocukların gelişmesi ve büyümesi için gece uykusuna 23:00’ten önce geçmeleri gerekir.Çünkü büyüme hormonları en çok saat 23:00-02:00 saatleri arasında salgılanır. Çocukların bu saatlerde derin uykuda olması önemlidir. Gece salgılanan melatonin hormonu büyümenin sağlıklı ilerlemesini ve bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Düzenli uyuyan çocuklarda öğrenme hızlanır ve hafıza güçlenir. Okul öncesi çocuklar yeteri kadar uyumazlarsa bu durum onların ruh halini, davranışlarını, yeme alışkanlıklarını ve gün içinde odaklanma becerilerini etkiler.
Çocuğun uyku düzenini oluşturabilmek için ebeveynler olarak neler yapabiliriz  konusunu Nilay Foto @fashion.vip.magazin dergisi son sayısındaki köşesinde sizlerle paylaştı.